משאבי חוסן מהערכה להתערבות


משאבי חוסן מהערכה להתערבות מספר הקורס: 10029 קורס מוכר לאופק חדש כ- 30 שעות אקדמאיות בנושא חוסן, הערכה, טיפול והתערבות.


  • תאריך: 06/04/2021 17:30
  • מקום: אירוע מקוון

תיאור

משאבי חוסן מהערכה להתערבות מספר הקורס: 10029 

רכזת הקורס: אודיה ביטון

מנחת הקורס: גלית מור

מייל: forumtaplot@gmail.com ניתן לפנות במייל בכל שאלה


תיאור הקורס

מודל החוסן הרב ממדי גשר – מא"חד, שמוכר גם בשם BASIC PH,  הוא מודל להערכת משאבי חוסן ואמצעי להתערבות טיפולית. הוא פותח בשלב ראשון על ידי ד"ר אילון ע. ופרופ' להד מ. (1991)  מתוך עבודתם עם אוכלוסיות במצבי משבר וטראומה. בהמשך הורחב המודל על ידי פרופ' להד (1992, 2006) , שהוסיף את הכלי של סיפור בשישה חלקים (6PSM) אשר כולל הנחיה מובנית ולרוב נעזר בציור בשישה חלקים בנוסף לפיתוח הסיפור.

המודל רלוונטי בכל תקופה ובטיפולים שבשגרה ויכול להיות רלוונטי במיוחד בהתערבות  לאחר משבר ובתקופת הקורונה. כמו כן, ניתן להיעזר בו בעבודה טיפולית אונליין ובטיפולים במרחב הפיזי.

מודל החוסן הרב ממדי  מציע שישה סגנונות התמודדות של הפרט במצבי משבר בערוצים: מערכת אמונות, רגש, חברה, דמיון, שכל וגוף. המודל עוזר למטפל להעריך את תצרף החוסן של המטופל ולתכנן התערבויות בונות חוסן.  סיפור בשישה חלקים (PSM6) מציע הרחבה של הפענוח לרמות הבנה נוספות  מעבר להבנת כוחות החוסן של המטופל: זיהוי הקשיים, הקונפליקטים והתמות בעולמו של המטופל, זיהוי צרכים, זיהוי שלבים התפתחותיים , רובד "מסע הגיבור" היונגיאני, צרכי המטופל ברמת יחסי מטפל- מטופל, וזיהוי של תכנים מתוך הסמלים והסימבולים שמופיעים בציור ובסיפור. מתוך הבנות אלו ניתן להציע התערבויות טיפוליות.

הייחודיות בקורס:

  • הכלי של סיפור בשישה חלקים פותח ע"י להד מתוך כלים  ביבליותרפיים והגישה הנרטיבית בטיפול. כמטפלת באמצעות אמנות חזותית  וכמי שמגיעה לעולם הטיפול מרקע של עשיה
    קולנועית, צילום ויצירה חזותית אני מביאה התעמקות נוספת בהתייחסות לציור בשישה חלקים כחלק מהמודל.
  • מתן התייחסות לרמות הפענוח השונות באמצעות הדגמה ותיאורי מקרה.
  • העמקה בגישות טיפוליות ותיאורטיות בהתייחסות לתכנים שעולים, כמו הגישה היונגיאנית, פסיכולוגיית העצמי,  תאוריית יחסי אובייקט, והגישה האינטר-סובייקטיבית בהתאם למקרה לטובת העמקת ההבנה  של השפות והתמות המרכזיות שהמטופל מביא.
  • התייחסות לתוכן שעולה שמתוך השימוש בדימויים בציור בשישה חלקים בנוסף לתוכן שעולה מתוך הסיפור.

מטרות הקורס:

  • הקניית ידע תיאורטי ויישומי ביחס לשימוש במודל החוסן הרב ממדי  BASIC PH  למטרת הערכה והתערבות בטיפול.
  • הקניית ידע תיאורטי ויישומי ביחס לשימוש  בסיפור וציור בשישה חלקים כאמצעי להבנת  התכנים שהמטופל מביא ברמות פענוח שונות: הבנת הקשיים, הכוחות, התמות, הקונפליקטים של המטופל, וזיהוי צרכים.
  • חיזוק היכולת של המשתתפים להיעזר בגישות תיאורטיות לשם הרחבת ההבנה של מקרים טיפוליים. 

לצפייה בפירוט תכני הקורס והלו"ז>>

תנאי קבלה לקורס 

תעודה ממוסד מוכר בטיפול באומנויות.

מידע רלוונטי 

היקף הקורס:  10 מפגשים של 3 שעות אקדמיות בכל מפגש  סה"כ 30 שעות לימוד. 

המפגשים יתקיימו  בימי ג' בין השעות  17:30-20:00, החל מתאריך 6.4.21

מיקום הקורס:  הקורס יועבר בפלטפורמת zoom
עלות הקורס:
חבר/ת יה"ת-  1050 ש"ח

אינו חבר/ת יה"ת- 1350 ש"ח

העלות אינה כוללת דמי רישום בסך 150 ש"ח

משתלמים העובדים במערכת החינוך המעוניינים בהכרה לצורך גמול\אופק חדש: יש להגיש בקשה 45 יום לפני תחילת הקורס. 

 בקישור הבא: בקשת הכרה לצורך גמול/אופק חדש

   *** פתיחת הקורס מותנית בכמות הנרשמים


דרישות הקורס

·         נוכחות לפי דרישה.

·         קריאת מאמרי חובה.

·         השתתפות פעילה בדיונים ובהתנסויות במהלך הקורס.

·    כתיבת עבודת סיכום- הדגמה של שימוש בכלי של סיפור וציור בשישה חלקים וניתוחו על פי מודל החוסן הרב ממדי : הערכת משאבי חוסן, תמות קונפליקטים, תוכן שעולה מתוך הסימבולים החזותיים, זיהוי צרכים והמלצה להתערבויות.

קצת על המרצה: 

גלית מור, מטפלת מנוסה באמצעות אומנויות  M.A , מדריכת מטפלים מוכרת בי.ה.ת ( מ.ר. 1206), מדריכת מטפלים במסגרות ח"מ חרדי ודתי ובקליניקה, ומומחית תחום נפשי במשרד החינוך.

גלית מרצה ומנחה סדנאות בנושא חוסן והתערבויות מבוססות יצירה במרחב הפיזי ובטיפול מרחוק.  מטפלת ומדריכה בגישה אינטגרטיבית בשילוב אמצעי הבעה מגוונים, מנוסה בהדרכה מבוססת יצירה.


      מצ"ב קישור לטופס הרישום>> 

      מצ"ב קישור לתשלום דמי רישום>>

      מצ"ב קישור לתקנון>>

לכל שאלה ובירור לגבי תהליך ההרשמה ניתן ליצור קשר עם אודיה ביטון  Forumtaplot@gmail.com