בעלי מכור לתקשורת..

שאלה:

בעלי מכור לתקשורת.

אין לי מושג מה קודם למה- החרדה שלו שהוא מרגיע בעזרת תקשורת,

או שהתקשורת מזינה את החרדה או שינהם יחד בריקוד...

בכל אופן, תקופת הבחירות הוא עם אוזניות יום וליל, תקופת הקרונה- כנ"ל וב"ה במדינה כמו שלנו כל פעם עם הסיפור של אותה תקופה..

יש לציין שהוא בעל מקסים, עוזר ומתפקד יופי, רק החרדה סביב הנושאים האלו מטרידה..

כעת הוא בחרדה איומה מהקרונה, מקשיב לכמה אנשים נדבקו, כמה מתו באטליה וכו..

הדבר משפיע מאוד על המתח והלחץ בבית,

מה אני כאמא- אשה יכולה לפעול??.

תמר סטשבסקי- תרפיסטית במוסיקה ופסיכותרפיסטית דינאמית.
מתמחה בהפרעות קשב, פגיעות מיניות והתמכרויות משיבה:
 

פנייתך מאד מרגשת אותי. 

היכולת להמשיך ולזכור את החלקים הטובים והבריאים של בעלך בזמן של מצוקה כמו זו שאת מתארת, אינם מובנים מאליהם, ועל כך תבורכי בכל הברכות!


פתחת וטענת שבעלך 'מכור לתקשורת'. המילה התמכרות היא מילה כבדה וללא ספק מעוררת הרבה מאד פחדים וחששות. אולם מהפירוט החשוב שנתת בהמשך דבריך נראה לי כי בעלך יותר סובל מחרדה במצבים של אי ודאות, והתקשורת היא הדרך שהוא מצא בכדי להתמודד עם החרדה, גם אם הדרך לכשעצמה אינה יעילה ברוב המקרים משום שהיא מעלה את רמת החרדה במקום להפחיתה...


האם ישנם עוד תסמינים העשויים להורות על חרדה סביב נושאים אחרים מלבד אלו שציינת בדברייך?
האם הוא מוכן לפנות לקבל עזרה - הערכה פסיכיאטרית, טיפול קוגניטיבי התנהגותי(cbt) וכיו"ב? אב ובעל חרד בבית עלול להעלות את רמת החרדה של כל המשפחה, מה שאת בטוח מכירה היטב...


ברמה המיידית אני חושבת שכדאי לנסות להגיע עמו להסכם- כיצד ניתן להפחית את מידת החשש שלו מפני הידבקות בתסמיני המחלה, כמו שימוש בג'ל חיטוי, יציאה מצומצמת מהבית, או כל דבר אחר שנכון בעיניו, ולבוא לקראתו עד כמה שניתן. במקביל לבדוק עמו האם יוכל להפחית מצריכת השימוש שלו בתקשורת משום שהיא מציפה בחרדה, ומשפיעה לרעה על כל בני הבית. במידה ואינכם מצליחים לשוחח על כך, ו/או המצב מחמיר, כדאי מאד להתייעץ עם רופא פסיכיאטר, או אפילו עם רופא המשפחה במקרה של התנגדות.


אשמח לסייע בכל דרך שתיראה לך לנכון
בברכת בריאות בגוף ובנפש
תמר סטשבסקי
0528587050