אחת מדמויות המופת, בעלת ההשפעה הגדולה על חיי, היא רחל בת כלבא שבוע, אשת ר’ עקיבא. מה היה בך רחל שגרמת לי לבכי בפעם הראשונה ששמעתי עליך בגן? לפרפורים והערצה שלי אלייך?

מסכות, תחפושות והסתרות אינם בלעדיים לימי האדר וחג הפורים. רבים מהחברה המערבית חיים בתוך בועת אשליה בעולם דמיוני ובחוויות וירטואליות ממוחשבות.

כבר בכיתה א כשלמדנו לכתוב את המילה יון- והמורה הסבירה את משמעות האותיות ההולכות ויורדות, הבנתי שיש קשר סמנטי ומהותי, בין האותיות העבריות, לבין התוכן והמשמעות.

אסנת, אסופית ובת רחוב הייתה. ללא בית, אם ומשפחה. שמה נקרא ע"ש אסון הולדתה. אסנת- ביתה של דינה ושכם הייתה. בהולדתה רצו האחים להורגה, אך סביה, יעקב אבינו סירב להמיתה.

השנה עלינו כיתה. למדנו מושגים חדשים והתנסינו במעבדה של החיים. קפסולות נרקחו זו בזו, חיסונים של חברות שונות ותמהילים של אשמים. השנה עלינו כיתה בכל המובנים.

ימי בין המצרים הם ימי צער על גלות. על אובדן של בית המקדש, על ימים מדהימים שהיו ואינם. צער על העבר, צער על ההווה ותקווה ואמונה לעתיד אחר, טוב יותר, בעזרת השם.

שחמט זה משחק מחשבה, אסטרטגי ומורכב. מאז ומתמיד הוא היה נראה לי כדימוי מוצלח לחיים, לחברה, להסתגלות ולשינויים. כלי המשחק עומדים הכן על מקומם- המלך, המלכה, הרצים והפרשים.

לפני כשלושה חודשים העולם כולו נע באופן אחיד ומדויק מהחוץ לפנים. התנועה הזו הכניסה אותנו פנימה הביתה אל תוך בתינו, אל תוך נפשנו. נקראנו לעשות סדר.

מגילת רות מקפלת בתוכה נימי נימים של כאב, מרירות, בדידות ואלמנות. מגילה שסוחפת את כולנו להחלטות הרות גורל של זהות עצמית ולדילמות חיים בעלות השלכות רבות על עתיד.

ליבה של המדינה נקרע לשניים, בין גדיעת ההדבקה וסגר כללי, לבין קטילת העסקים, וצניחת הכלכלה. ליבם של ילדים והורים רבים נקרע לשניים בין דאגה וגעגוע להורים המבוגרים, לבין..

ההגבלות מורות להתרחק, לא להתקהל, וכמה שיותר- להתפזר. ההגבלות מורות להתכנס בביתנו, עם הקרובים לנו. לא לצאת, לא לבוא, יותר מתמיד- פשוט להיות קרוב.

עצים ואנשים רבים גדלים וצומחים כאן בחורשת החיים. עצים בעלי עלים דוקרניים שכל הקרב אליהם, אחת דינו להידקר, להתרחק.