מריבות בין אחים בחופשת הקורנה

שלום לכן, ותודה מראש על הפרוייקט הנפלא!

יש לי ארבע ילדים בגלאים שונים. לצערי, או לשמחתי הם יכולים בתוך דקה

להיות החברים הטובים ביותר או האוייבים החזקים ביותר- על כל המשתמע מכך. 

איך כאמא אני יכולה למנוע או לטפל במריבות שלהם בפרט בתקופה זו של 24/7 שהם יחד?

אשמח מאוד לעצתכם,

תודה מראש.

אריאלה שושתרי, מטפלת באומנות חזותית M.A משיבה: 

אימא יקרה,

מתוך השאלה שלך עולים 2 נושאים:

1. איך להגיב במריבות בין אחים?

2. איך להתמודד כשכולם בבית לאור מצב החירום שהוכרז?


אז ככה:

1. לא ממש הצלחתי להבין מה מטריד אותך במריבות שלהם אך באופן כללי: מריבות בין אחים הן דבר לגיטימי וטבעי מאוד. ילדים רבים ומשלימים שוב ושוב כחלק מההתפתחות האישית והחברתית שלהם. המהירות בה הם עושים את זה לא מצביעה בהכרח על בעיה, כפי שיכול להצטייר בעינינו כמבוגרים.  כדמות משמעותית של הילד, יש לנו גם תפקיד באופן תגובתנו למצב ולכן חשוב להגיב ממקום פחות מבוהל.


2. יציאה משגרה באופן לא צפוי ולפרק זמן לא ידוע אכן יכולה לעורר כאוס ובלבול בקרב ההורים וממילא גם הילדים. אני מציעה לחשוב על הנקודות הבאות:


א. ילדים מרגישים בשינוי המהותי, וגם אם נבחר שלא לספר להם, הם יכולים להרגיש זאת בשפת הגוף שלנו, ולכן חשוב להנגיש את המצב הקיים באופן מותאם גיל ומבלי לעורר חרדה. בהקשר זה חשוב להוסיף כי שימת לב לצורכי הילד בעת הזאת חשובה. יש ילד שצריך יותר מילים, יש ילד שצריך יותר מגע, או תנועה,  יש ילד שנכון לו יותר תעסוקה קונקרטית וכן הלאה.. 



ב. חשוב מאוד ליצור סדר יום קבוע ומאורגן ככל שניתן בכדי לייצר אוירה יציבה וצפויה שתפחית חרדה ותיתן תעסוקה מגוונת ומותאמת לכל גיל. כך לדוג: אפשר להכין פלקט עם סדר יום ותכניות מגוונות שיענו על הצרכים השונים בכל שעה. (משחק קופסא, יצירה, תנועה, אוכל, הפסקה, סרט וכדו)  אפשר לתת לתת תפקידים \אחריות מתונה בכדי ליצור שיתוף פעולה או לאחד אותם סביב משימה מסוימת. עשייה יכולה להפחית חרדה ולהסיח ממחשבות מטרידות. 

ג. כל ילד מגיב באופן שונה ואחר מאחיו, והדבר תלוי במשתנים רבים כמו: חוויות עבר, מזג, כוחות וכדו' עם זאת כשנותנים לגיטימציה לשלל רגשות המעבר למשימות תפקודיות יכול להיעשות יותר קל. 


ד' נזכור שהמצב זמני, וגם לנו כמבוגרים יש אחריות לשמור על הכוחות שלנו. אנו אמנם דואגים, אך חזקים מספיק בשביל להתמודד עם המצב ולהיות עבור אלה שזקוקים לנו מבלי לרוקן את המשאבים שלנו. 


אריאלה שושתרי

מטפלת באמנות חזותית

גבעת שמואל

058-4137122