פגועה ומכורה


היי, שבוע טוב! אני לאחרונה מרגישה התמכרות לסרטים פונוגרפים (ראוי לציין שאני עברתי פגיעה מינית בעבר) ואני רוצה לשאול מה עושים בנידון והאם יש עם זה בעיה בעצם הצפיה? אשמח לקבל תשובה ע"י מטפלת מקצועית!  

תמר סטשבסקי תרפיסטית במוזיקה  ופסיכותרפיסטית דינאמית. מתמחה בטיפול בפגיעות מיניות ובתחום ההתמכרויות, משיבה:  

לילה טוב לשואלת האמיצה,

לפני הכל, אני רוצה לחזק אותך על עצם שליחת השאלה לפורום. אינני יודעת איך נחשפת אליו, ומה דחף אותך ונתן לך כח לשלוח את שאלתך, אבל אין לי ספק בכלל שהיה לך לא פשוט לחשוף את עצמך, גם אם מדובר בפניה אנונימית... עצם הכתיבה היא כבר חשיפה

שולחת לך את הערכתי הכנה!


שאלתך נותנת מעט מידי מידע אודותיך ואודות מצבך, ולכן קשה מאד לענות לך באופן מספק. בכל זאת אנסה לכתוב לך על קצה המזלג מחשבות שעלו לי כתוצאה מפנייתך.

אם יש באפשרותך להגיע לתכנים פורנוגרפיים, ואת אפילו תוהה האם התמכרת אליהם, אני מבינה שיש ברשותך אינטרנט פתוח, ולכן את יכולה בקלות להגיע לאתרים המספקים הרבה מידע אודות התמכרות בכלל והתמכרות לתכנים מהסוג שאת צורכת בפרט. למרות זאת בחרת לפנות לשו"ת הטיפולי של הפורום של המטפלות החרדיות, ואני בוחרת להבין מכך שפנייתך היא בעצם בקשה לעזרה, יותר מאשר חיפוש מידע גרידא...

ידוע שצפיה בתכנים פורנוגרפיים מיצרת תחושות קשות של בושה ואשמה, ללא שום קשר למגדר או מגזר, ולכן חשוב לי מאד שתדעי שלאחרונה ישנה עליה תלולה בהתמכרות למדיה באופן כללי, ולפורנוגרפיה בפרט- כתוצאה מה'חופשה' הכפויה על כולנו. ברור שהישיבה בבית בתנאי לחץ נפשי וכלכלי, ללא אפשרות לצאת ולבוא במגע עם אנשים מעבר למשפחה הגרעינית, ועוד לחצים רבים אינדיווידואלים- יוצרים תמונת מצב עגומה שדוחקת את כולנו לפינות שלנו, כל אחד והפינות שלו.

כתבת באומץ רב שחווית פגיעה מינית בעבר, ואני מקווה בשבילך שאת מודעת לעובדה שהקשר בין פגיעות מיניות וצריכת פורנוגרפיה הוא מובהק. ברור שבתקופה שהריק גדול, המדיה זמינה והיכולת להגיע לוויסות רגשי נמוכה- הצריכה תעלה באופן דרסטי.

אני תוהה האם היית בטיפול בעבר בהקשר של הפגיעה המינית, ובמידה ואת נשואה האם את מסופקת מהקשר הזוגי בכלל ומחיי האישות שלכם בפרט, ואם אינך נשואה- האם את במערכת יחסים זוגית ואיך את מרגישה בתוכה, האם יש לך מעגל חברתי משמעותי ומה טיבה של מערכת היחסים שלך עם הוריך, ועוד שאלות רבות לי אליך...


שאלת מה עושים בנידון והאם עצם הצפייה היא בעייתית

אנסה להגיב על שאלתך השניה, ובסוף להציע לך מעט הכוונה


בני נוער ואנשים צעירים המבססים את הידע המיני שלהם על פורנוגרפיה, מייצרים לעצמם עולם מושגים מעוות ביותר אודות מיניות ואינטימיות, ומגיעים לחיים הזוגיים עם תפיסות יסוד שעליהם לעמול קשות בכדי לעקור מהשורש ולהתחיל מבראשית. כאשר מדובר באנשים בוגרים יותר, בעלי מידע אודות מיניות 'נורמטיבית', הם מייצרים לעצמם עולם פנטזמטי מקביל- עולם תוכן שקשה מאד להתחרות בו. המציאות תמיד מורכבת יותר מאשר בסרטים. שם הכל זמין, מהיר, 'עובד', החלופות ללא גבול, בעוד שבחיים האמיתיים העמל הוא חיינו, גם כשמדובר במערכת יחסים אינטימית שיש לה פוטנציאל מצוין.


ועוד לא התחלנו לדבר על התמכרות...

התמכרות זה פיתוח תלות במשהו, כל דבר שהוא, שבתחילת הדרך היה פתרון מעולה למצוקה שקיימת בתוכנו, ובסופו של דבר הפך לבעיה בפני עצמה.

מתישהו, לפני זמן מה- אני יכולה רק לשער- גילית שצפייה בפורנוגרפיה משתיקה בתוכך איזשהו כאב בלתי נסבל. כשראית את הסרטים הללו, האינטנסיביים כל כך, המטלטלים כל כך מבחינה ריגושית, הבור השחור שבתוכך נסתם למס' שעות. ברור שתרצי את הפתרון הזה כמה שיותר. מי רוצה לסבול אם אפשר להפסיק לסבול?

אבל פתאום את מגלה שהפתרון הפך לבעיה... כי את מוצאת את עצמך חושבת על הסרטים הללו גם בזמן שלא מתאים לך לחשוב עליהם, את מתביישת בזה שאת רואה אותם, את מסתירה מכולם, את מרגישה שזה משתלט על חייך, את רוצה להפסיק, ולא ממש מצליחה...


ואולי זה לא ממש מתאר את מצבך. את מוזמנת לדייק אותי כמובן.


לשאלתך 'מה עושים'-

אני יכולה להציע לך בראש וראשונה את עצמי כעזרה מיידית. (במיוחד לאור העובדה שבתקופה הקרובה לא יתאפשר לפנות למרכזים טיפוליים) 

שמי תמר סטשבסקי ואני תרפיסטית במוזיקה וותיקה ופסיכותרפיסטית דינאמית. בין שאר תחומי ההתמחות שלי אני עוסקת בתחום של פגיעות מיניות וכן בתחום ההתמכרויות. עבדתי במשך מס' שנים במרכז 'רטורנו'- מרכז גמילה מהתמכרויות.

את מוזמנת ליצור קשר טלפוני אנונימי לחלוטין וללא תשלום, וכן דרך המייל הפרטי שלי. 

0528587050

tamarstash@okmail.co.il

אל תהססי! אני ממש מחכה לפנייתך!!

בנוסף, למרכז 'רטורנו' יש שלוחה אמבולטורית שיכולה בהחלט להתאים לך- שמה 'מפגשים'. הטיפולים קבוצתיים ופרטניים במקביל, והם מספקים רשת מאד חמה ותומכת. תוכלי בקלות לקבל מידע באינטרנט אודות המרכז.


מקווה מאד שמשהו מתוך הדברים שכתבתי יוכלו להיות לך לתועלת, ושוב- את מוזמנת לכתוב באופן יותר מדוייק ומפורט, ואשמח להגיב בהתאם.


מברכת אותך בשלווה פנימית, בעוד מלוא חופניים אומץ שיסייע לך למצוא את הדרך לעזור לעצמך

ובהרבה סיעתא דשמיא

תמר