דוחות סיכום- נקודות לכתיבה / איטה מרגלית


 

בגני שפה, מטפלת לא מנפיקה דוח סיכום משלה אלא כל הצוות הפרא רפואי והחינוכי עורך יחד דוח סיכום שנה בד"כ לרב המסגרות (לפחות עיריית בני ברק ופתחיה) יש דוח מקוונן ערוך ואחיד.

יוצא דופן - מטופלים מבין ילדי הגן שדוח טיפולי רגשי מורחב ישמש אותם למשהו מסויים כמו המשך טיפול רגשי או פסיכולוגי הפנייה לאיש מקצוע. חשוב- דוח שיוצא ממטפלת במסגרת חינוכית על פי רב חייב לעבור אישור של הפיקוח לפני נתינתו להורים, מנסיון תעדנה המטפלות שחוו על בשרן ניצול לרעה של הדוחות.


בתי ספר- כיתות חינוך מיוחד הנוהל בד"כ זהה לנוהל של גני שפה.

בטיפולים בכיתות משלבות או דרך קרן ידידות טורנטו בד"כ את המטפלת היחידה שעובדת עם הילד ועל כן תכיני דוח מלא לבד ועצמאי.


דוח סיכום הוא אינו תאור מקרה-צריך להיות תמציתי קצר ומסכם חשוב לתת רקע קצר, סיבת הפניה לטיפול, מטרות שקבעתם לטיפול, סיכום, המלצות לפי הצורך.

לכתוב או לא לכתוב?

לדוחות שלנו יש קבילות רפואית לכל דבר צריך לתת את הדעת שלא לכתוב הבחנות אלא רק "נראה כי סובל מתגובות כפיתיות"...."נראה כי הדפוסים שמגלה יכולים להצביע על ...."

הטוב ביותר לתת מספר דוגמאות וציטוטים שמי שיקרא את הדוח (רופא למשל) יעלה הוא את הערכות והאיבחונים המתבקשים.


יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מדברים שעולים בטיפול ולא לציין אותם כי לא נעים לנו. לדוגמא מטופלת שמעלה הרבה תכנים פאלים ומיניים בטיפול לאורך תקופה ארוכה אינה מביאה חומר שיעיד על פגיעה או זהות הפוגע, בדוח אציין "עלו תכנים פאליים לאורך הטיפול" כך שאם ביום מן הימים יעלו תכנים או נקודות אצל איש טיפול -איבחון אחר יוכלו לעשות הקשרים להיסטוריה הטיפולית שלה.


לגבי המלצות בסוף הדוח-במסגרות חינוכיות צריך מאוד להיזהר! המלצה כמו טיפול נוסף בקהילה עשוי לשמש לתביעה הילד לא קיבל את המגיע לו במערכת לכן יש לכתוב: "טיפול נוסף על זה בגן" או: "המשך טיפול בקהילה"..


הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.