ספרות טיפולית בנושא ילדים עם לקויות

רשימת ספרות מומלצת- ילדים עם לקויות

רוני צוחקת
/ ג'ין ויליס. איורים: טוני רוס. הוצאת ידיעות אחרונות, ספרי חמד, 2001.

ספר יפיפה, מרגש ומפתיע, שבו אנו מתוודעים אל רוני. רוני צוחקת ושרה, מסתחררת, רוקדת עם סבא, רוכבת על הכתפיים של אבא. לפעמים היא שמחה ולפעמים היא עצובה… לכאורה, אין שום הבדל בין רוני לבין ילדים אחרים…"כזו היא רוני / מקצה הרגל ועד הפוני / ממש כמוך - ממש כמוני".

 

העופר המסכן / עודד בורלא. מתוך: בתוך הבחוץ. הוצאת עם עובד, 1978.

לקריאת הסיפור על "העופר המסכן", שהייתה לו רגל אחת עקומה, ולפעילויות המתאימות לילדים בגן ובכיתות הנמוכות בבית-הספר היסודי, מומלץ לעיין בחוברת "כולנו שווים ושונים - קבלת הנכים ובעלי הלקויות כשווים בחברה" - מדריך לגננת בגן הרגיל. הוצאת משרד החינוך, האגף לתוכניות לימודים, האגף לחינוך קדם יסודי, תשנ"ז 1997. 

כמו כן, ניתן לקרוא את השיר והצעה לדיון בעקבות השיר בתוך החוברת: "כמו כולם אבל אחרת (בעלי נכויות ובעלי לקויות)", הוצאת משרד החינוך, האגף לתכניות לימודים, תשנ"ט.

 

גם אני כמוכם / אנטואנט בקר. סדרת "אני והעולם". הוצאת סחבק, 1980.

הספר מכיל צילומים של ילדים בעלי צרכים מיוחדים.

 

 

ילד אחד משותק / עפרה גלברט-אבני. מתוך: כהן, אדיר (עורך). להפליג עם כוכב. הוצאת רכס, 1993.

לקריאת השיר על אלעד המשותק ולפעילויות המתאימות לילדים בגן ובכיתות הנמוכות בבית-הספר היסודי, מומלץ לעיין בחוברת "כולנו שווים ושונים - קבלת הנכים ובעלי הלקויות כשווים בחברה" - מדריך לגננת בגן הרגיל. הוצאת משרד החינוך, האגף לתוכניות לימודים, האגף לחינוך קדם יסודי, תשנ"ז 1997. כמו כן, ניתן לקרוא את השיר והצעה לדיון בעקבות השיר בתוך החוברת: "כמו כולם אבל אחרת (בעלי נכויות ובעלי לקויות)", הוצאת משרד החינוך, האגף לתכניות לימודים, תשנ"ט.

      

איש אחד נכה / עפרה גלברט-אבני.  בתוך: כיבוי אורות. סדרת ניצנים. הוצאת צמרת, 1989.

 

הילדה מהקומה הראשונה / שרה לבני. הוצאת אלישר (אסטרולוג), הוד השרון, 1979.

לקריאת הסיפור על תמי, הילדה בכסא הגלגלים, ולהצעה לדיון ולמשימות בעקבות הסיפור, מומלץ לעיין בחוברת: "כמו כולם אבל אחרת (בעלי נכויות ובעלי לקויות)", הוצאת משרד החינוך, האגף לתכניות לימודים, תשנ"ט.

 

אני אתגבר / דבורה עומר. הוצאת שרברק.

ספר מרגש על קשייה של ילדה נכה ועל דרכה המיוחדת להתמודד עם המכשולים.

לכיתות הגבוהות בבית-הספר היסודי.

 

הערות
* כתובת הדואר האלקטרוני לא תוצג באתר.